Afspraken


1) Start training: De training start om 18u30 of 19.00u. We rekenen er op dat jullie zelf stipt beginnen met opwarmen – ook als de trainer er nog net niet zou zijn. Om 18u45/19u15 starten de oefeningen/training. Toch later aangekomen? Kan gebeuren. Zorg dat je kan aansluiten bij de start van de oefeningen. Lukt dit niet spreek dan even de trainer aan.

2) Uitleg training: Luister goed naar de uitleg van de trainer. Heb je vragen over de oefening stel ze gerust op het moment van de uitleg.

3) Traag rijden: De ene groep kan gevraagd worden traag te rijden tussen twee oefeningen terwijl een andere groep aan een snelle oefening bezig is. Veiligheid is dan heel belangrijk. De trainer beslist of je dan aan de binnenkant dan wel aan de buitenkant van de piste rijdt, afhankelijk van het type oefening. Luister dus goed naar wat er gevraagd wordt. Wie aan een trager tempo rijdt, rijdt zoveel mogelijk op 1 lijn. Blijf ook altijd alert voor wat achter en rondom je gebeurt.

4) Snelheid: Wees altijd geconcentreerd, wat je snelheid ook is. En hou ook rekening met de anderen. 

5) Banken: De banken dienen om aan te kleden voor en na de training. Beperk het zitten tijdens de training. Bankkleven is geen onderdeel van de oefeningen.

6) Drank: We voorzien steeds tijd om even te drinken. Sporten en drinken gaan immers samen. Gaan de oefeningen vooral op het binnenplein door (bvb. voor beginners) dan kan de trainer vragen je drank mee te nemen naar het binnenplein, zo zorgen we voor ieders veiligheid.

7) Bescherming: Zonder helm kan er niet getraind worden. Je doet hem aan van zodra je skeelers aan zijn en je doet hem pas af wanneer je skeelers af zijn. Handbeschermers vinden wij eigenlijk ook wel een must – je wil echt liever geen complexe wonden op je handpalmen na een stevige valpartij.

8) Toilet: Moet je naar toilet tijdens de training ? Dan vraag je toelating aan de trainer. In de mate van het mogelijke begeleidt een volwassene de allerkleinsten naar toilet op Sport.Vlaanderen.